星期日, 8月 05, 2012

再談匯豐"違規"事件

有人話匯豐"違規"事件不止是罰款了事, 也不會是one off一次性. 筆者想講, 監管機構對於違規事件的處罰一定是一次性的, 一次性的意思是指同一事件只會處罰一次, 至於如何處罰則是另一個話題.

監管機構對違規金融機構的處罰, 筆者也講過, 視乎嚴重程度, 可以是罰款, 停止營業一段時期, 甚至取消經營牌照, 限制擴張業務或收購同業等等, 但絕大多數的情況, 都是罰款了事. 要知道, 在美國進行競選活動需要很多金錢, 基本上競選是一種鬥燒錢的活動, 如果無錢唔使旨意可以選議員, 而金融業的政治捐獻對競選國會議員非常重要. 早前摩根大通CEO Jamie Dimon 因為對沖失效巨額損失上聽證會接受國會議員質詢, 有國會議員曾揚言要嚴厲質問Jamie Dimon, 不過, 有報章列出每位議員接受摩根大通政治捐獻的金額, 無一幸免, 結果所謂的聽證會質詢, 最終也是草草了事, 面對金主國會議員可以硬起來嗎? 因此, 大部分涉及金融業的違規事件都是以罰款和解告終.

至於有人話違規事件影響匯豐的聲譽甚至生意, 筆者認為影響聲譽是事實, 影響生意則未必, 因為其他競爭對手同樣有相似或不同花款的其他違規, 金融行業沒有完全"乾淨"的參與者, 只有強與弱的分別.

至於有批評滙控以聯邦形式管理環球業務, 讓地區主管自由發揮地方智慧, 令到總部未能發揮有效的管理和監督能力, 因而種下禍根. 筆者認同相關批評, 不過也體量管理層的難處. 金融巨無霸涉及很多收購與合併. 有銀行收購了韓國業務後, 發現不能處罰做錯事的員工, 也不能以工作成績施行獎賞, 因為當地工會勢力強大, 並非總部可以話點就點.


台灣yahoo: http://tw.myblog.yahoo.com/mr-market/
新浪Sina: http://graham_choi2003.mysinablog.com/
香港yahoo: http://hk.myblog.yahoo.com/mr-market/

3 則留言:

  1. 请问渣打处理韩国工会的手法,您的评价是如何?

    回覆刪除
  2. Sunday, August 05, 2012
    再談匯豐"違規"事件
    ... 要知道, 在美國進行競選活動需要很多金錢, 基本上競選是一種鬥燒錢的活動, 如果無錢唔使旨意可以選議員, 而金融業的政治捐獻對競選國會議員非常重要. 早前摩根大通CEO Jamie Dimon 因為對沖失效巨額損失上聽證會接受國會議員質詢, 有國會議員曾揚言要嚴厲質問Jamie Dimon, 不過, 有報章列出每位議員接受摩根大通政治捐獻的金額, 無一幸免, 結果所謂的聽證會質詢, 最終也是草草了事, 面對金主國會議員可以硬起來嗎? 因此, 大部分涉及金融業的違規事件都是以罰款和解告終.

    reply:美國監管機構「總是欺負外資機構」,從不向本土銀行開刀,因為美國銀行與華府關係更緊密。國際上沒人能制衡美國的政治勢力,因此出事的機構都與外國有關。

    回覆刪除
  3. MONDAY, JULY 30, 2007
    一注獨沽賣滙豐
    今日,呢篇文非常難寫。
    係《金手指》嘅fan屎都知,孫柏文一出「一注獨贏買XX」嘅文章,就等如我有股票推介。今日,我第一次倒轉,唔係叫大家「一注獨贏」,而係叫大家「一注獨沽」。沽嘅股票就係滙豐控股(005)。

    如 果你有睇開《金手指》,就知道我對花旗國樓市非常悲觀。因為呢幾年實在有太多唔應該借到錢嘅人,搵到羊牯借錢畀佢哋買樓,亦即中外馳名嘅「次級按揭」。以 前花旗國樓市節節上升嘅時候,個個都話呢啲羊牯係天才,甚至係煉金術師,將垃圾煉成金。呢啲羊牯當中,就有Hey Sucker Banking Corporation滙豐份。

    半年業績未係戲肉

    因為當人就嚟連飯都唔食,都會供樓,又或者因樓價升咗,可以走去做二按攞錢唔斷供,就會製造一片「好安全」嘅假象。

    滙豐今日收市之後,就會出半年業績。睇啲分析員報告,07年上半年係點,雖然分歧好大,但個個都話會有盈利增長。究竟上半年係點,我唔知,不過我覺得上半年係點,根本捕捉唔到今日滙豐面對嘅花旗樓市挑戰。

    即係話,發表上半年業績唔係戲肉,今日最緊要係滙豐如何評價手上嘅按揭價值。首先,滙豐喺年報都話,花旗國按揭估值,因為有按揭債券市場,所以係跟市價。呢個政策值得鼓勵,因為透明度高。

    地方問題 影響環球

    如 果大家記得,今年一踏入7月(即上半年截數後),穆廸同標普相繼下調好多次按債券評級,而反映AAA同AA級次按債券價格嘅幾個ABX指數,亦喺7月開始 下跌(見表)。
    今日,孫柏文就信滙豐喺按揭估值方法上,牙齒當金使。滙豐喺業績公佈之後嘅分析員同記者發佈會裏面,會分享今日手上按揭嘅價值。仲有,花旗 國樓市衍生出嚟嘅資金減少現象,已經開始全球擴散,「地方問題」經已影響「環球金融」,所以最後要再同大家講多一次,一注獨沽賣滙豐!

    建議沽出:滙豐控股(005)
    目標價:112.5港元
    年期:12個月

    回覆刪除