星期五, 7月 04, 2008

心理質素的考驗

今晚睇NOW TV的臺灣東森電視台, 節目中訪問一個阿伯, 佢今日投入幾千萬台幣買股票, 鏡頭見到佢手上拿著一疊買貨單, 話唔驚跌市, 而家好抵買, 佢買到無晒錢.

今日港股繼續下跌, 恆生指數收市跌461.67點, 國企指數收市跌469點. 筆者永久組合的2318平保股價下跌4.6蚊, 跌幅有8.6%, 2628中國人壽股價下跌3.61%, 3328交行下跌3.71%, 新成員2888渣打集團股價下跌3.48%. 筆者現時已經係100%持股, 無多餘的資金買貨. 不過, 無論股市繼續下跌幾多都好, 筆者都唔會沽出任何一股永久組合. 只會繼續儲錢, 不斷收集優質股票. 筆者有信心將來可以財息兼收, 因為筆者相信永久組合的成員全部都有美好的盈利前景, 未來仍然會係股東的賺錢機器, 無需要因為短期股價下跌而放棄.

手上持股股價不斷下跌, 才可以考驗到你對持股公司真正的信心, 100%持股而面對持續下跌的股市, 才可以考驗到投資的心理質素.

筆者無意去論斷, 現時應該100%持股還是100%持有現金, 哪一種做法才對, 哪一個股票與現金比例才是對. 投資沒有對與錯, 投資只有滿唔滿意(指投資結果),舒唔舒服或者安唔安樂(指投資的過程), 和適唔適合(指投資方法). 投資係好個人的主觀經歷和體驗, 寒天飲冰水,點滴在心頭.

台灣yahoo: http://tw.myblog.yahoo.com/mr-market/
新浪Sina: http://graham_choi2003.mysinablog.com/
香港yahoo: http://hk.myblog.yahoo.com/mr-market/

14 則留言:

  1. 投資沒有對與錯, 投資只有滿唔滿意(指投資結果),舒唔舒服或者安唔安樂(指投資的過程), 和適唔適合(指投資方法). 投資係好個人的主觀經歷和體驗
    --> 先生所言甚有道理。每個人的財務狀況和目標都不同,只要賺錢心安理德,回報合乎自己目標,那就已經不錯。投資並非要與人競爭,亦不需論斷和自己方法不同的人。多謝分享!

    回覆刪除
  2. "投資沒有對與錯, 投資只有滿唔滿意(指投資結果),舒唔舒服或者安唔安樂(指投資的過程), 和適唔適合(指投資方法)."

    man i absolutely agree with this statement!!!!!!!!!!!!!!!! :D

    回覆刪除
  3. 先生:
    小弟剛以$8.5買入一手交行,是近來跌市中最開心的事,現累績了6000股,平均價$6.97,繼續開心地持股!

    回覆刪除
  4. i'm now 95% holding stock and my stock price drop 10% above and loss in 120K la....it is really crazy and make mad for me....

    however, i feel more comfortable when you write this passage. thanks

    回覆刪除
  5. 先生,

    你講出左個重點 - 跌市時的心理質素. 其實現時也是磨練心理的一個好時機. 如果能夠克服難關, 比起在股市賺錢更有價值. 也是難能可貴的.

    小興-kk

    回覆刪除
  6. 100% 認同.
    不管投資或是做人, 安唔安樂才是最重要.
    每人的性格背景皆不同, 的確沒有絶對的投資方法, 只可以盡力找一個適合自己而又不會出大錯的方法.
    看了先生的blog巳經一段時間, 相當欣賞先生投資的穩健心態, 支持你.

    心光

    回覆刪除
  7. 我同你差唔多,接近9成持股。

    手上持有的多是中資金融、匯豐銀行及思捷,對佢地既管理及業積都好有信心

    回覆刪除
  8. 我都好開心,$118.5 入 #5 、$50.1 入#2318 、$25.2 入 #2628 ,同事話我 short 咗!

    回覆刪除
  9. 我其本上都是100%持股(唔計今個月洗費),跌市要重要係要冷靜,一早決定走人就一早走,一早決定要留就安心留.

    而家個市咁, 好貨就唔好比佢震出來,普通貨就巳經太殘了不出貨了.死貨一早就放了.

    Doing nothing is doing something.

    回覆刪除
  10. 由HSI31xxx…portfolio 有+60%盈餘, 今日HSI21,4xx portfolio -10%, 都不好過…最慘是已再冇錢入貨…

    回覆刪除
  11. 回應ET仔 , Colin, 心光: 多謝.

    回應Samsam : 我對交行的信心沒有改變, 會繼續靠月供累積股數.


    回應skm: 我對5, 2318, 2628非常有信心.

    回應ngkf: 同意和支持.

    回覆刪除
  12. 請問您的飲食倉已很久沒提了,可有最新的見解呢?tom.S

    回覆刪除
  13. 回應無名士: 飲食倉無乜特別的野要講, 現時金融股跌到吸引的水平, 有錢我都會加碼金融股先.

    回覆刪除
  14. 我有點奇怪,如果明知股價在未來半年或一年會繼續跌(因為一般都認為現在是熊巿),為何不承認100% hold cash會較為著數呢?一年後,用同樣的錢,可以買更多股票,何樂而不為?

    回覆刪除