星期一, 6月 01, 2009

股市何時才算瘋狂?

筆者話自己會一直 Buy and hold 永久組合的優秀股票, 直到股市出現明顯的泡沫, 即市況非常瘋狂的時候, 才會 Sell and Go. 網友番薯仔問"現在還未算「瘋狂的時候」嗎? 我見成交已經開始大增並維持一段時間,股價上落很大,唔少細價或三線股都暴升,開始好多抽水(供股)活動,亦有借傳聞搞搞新意思(例如話股神入股),市面上的報紙雜誌亦由五月初時的悲觀(個個都話升左好多,要sell in May),變成現在好多都話有「熱錢流入」支持股市樓市,只要「熱錢」未走,重有得升,又話「熱錢唔會咁快走」,咁幾時走吖?又冇人講得出。個人認為,現時情況有d似07年的年尾,結果係點大家都歷歷在目吧!即使現在未係最瘋狂的時候,都應該差不多到了吧!以股票的價值計算,可能先生認為現在未算瘋狂,但我覺得市況已開始瘋狂呢!先生點睇?如果先生認為現在未算瘋狂,咁點先算呢? 謝謝分享。"

筆者於07年10月21日寫了一些有關牛市3期, 股市瘋狂的徵兆.

http://mrmarketofhk.blogspot.com/2007/10/3_21.html

今次牛市3期的徵兆(現象)

1. 城 市 論 壇 以股市為主題

http://www.rthk.org.hk/rthk/tv/city_forum/20071007.html

2. 新聞透視 (唔係財經透視)以全民皆股為主題

http://www.youtube.com/watch?v=rTkWyfxE4T0&feature=PlayList&p=8498214E155537FD&index=

03. 少年股神出現在報紙頭版

http://www1.appledaily.atnext.com/template/apple/art_main.cfm?iss_id=20071019&sec_id=4104&subsec_id=11866&art_id=10311054

4. 股神沽857自嘲賣 得 太 快

http://www1.appledaily.atnext.com/template/apple/art_main.cfm?iss_id=20071020&sec_id=15307&subsec_id=15320&art_id=10314543

今次牛市3期可以持續幾耐, 1年, 2年, 我唔知, 不過見到以上的徵兆(現象), 我更加堅信現時增持現金至30%係正確的做法.

以上是筆者07年10月21日當日的文章.

如果將來再出現類似的現象, 就證明股市好瘋狂了, 就是Sell and Go的時候. 現在明顯並未出現這些泡沫現象, 因此, 未係Sell and Go的時候.

不過, 以上的做法, 只限投資, 如果是投機, 就唔好採取Buy and hold. 筆者幾欣賞黃國英對投資與投機的比喻, 黃先生話"投資像耕種, 投機像打獵". 耕種需要耐心等待莊稼成熟才收割, 打獵就唔同, 打到獵物就要即食, 無理由等3個月後才去收取獵物.

因此, 筆者在股市未出現瘋狂現象前無意減持永久組合, 但對待投機組合就不同了, 以最近較為成功的投機例子, 包括636富邦銀行已經上升67%, 349工銀亞洲上升 38%, 1111創興銀行上升42%, 2356大新銀行上升40%, 440大新金融上升49%, 34九龍建業上升51%, 收穫已經唔錯, 這些投機項目隨時都可以收割了.

總結, 投資仍然應該繼續Buy and hold, 投機則視乎每個人對回報的要求是否滿意, 隨時都可以Sell and Go.

後記: 文中的牛市3期現象是指07年10月21日當時筆者的觀察, 並非指現在. 筆者引述07年的文章, 因為有網友問筆者, 點樣的市況才算非常瘋狂, 筆者認為發生類似(係類似, 並非完全一樣)07年第4季的那些現象, 個市就算幾瘋狂了.

台灣yahoo: http://tw.myblog.yahoo.com/mr-market/
新浪Sina: http://graham_choi2003.mysinablog.com/
香港yahoo: http://hk.myblog.yahoo.com/mr-market/

10 則留言:

  1. 我一路有睇開先生ge post,我都認為e+瘋狂,不過我諗升勢會再延續一陣子!
    p.s.先生點睇878今日走勢﹖

    回覆刪除
  2. Hi Mr Market,

    It's Anthony again. Having "observed" the market for about a month, I finally decided to buy some #2628 today. However it soared much more than I expected. I decided not to follow it (higher than $29). It closed at $30.1. That is to say I AM A TOTAl FOOL / LOOSER.
    Wish you GAIN moooore!

    回覆刪除
  3. 回應無名士: 如果878大升我就覺得有點瘋狂feel.

    回應Anthony : It's very difficult to time the market, that's why I adopt "Buy and Hold" strategy.

    回覆刪除
  4. 我覺得現在像牛市一期,在憂慮中上升. 由萬一上到萬三人人都話反彈.而家又話二萬一係心理關口.

    熱錢入市是合理的行為. 美國政府借錢比銀行,銀行借十元可能有八元放在銀行做reserve.放得耐最後好似無事就流出來.看美國的PPIP plan無人賣可見一班.

    熱錢不是在萬八點先到來.熱錢亦愛玩長短棍.跌回萬四,五在牛市一期亦常常發生.

    Buy and hold 對我來說是較好的strategy,平衡身心.以前短炒來的錢來得快,用得快.

    回覆刪除
  5. 回應ngkf: 同意, Buy and hold 始終是較可行的做法, 因為很難測中股市幾時升幾時跌.

    回覆刪除
  6. 牛三會出現在高失業率,拆息低,利息低,資金充裕,美電7.75,合理估值o既環景嗎?
    真係聞所未聞,見所未見
    新股潮未出現,金融股未大升,藍燈籠,公用股亦未炒........
    究竟呢條友07年一役後有冇檢討過??
    現時投資氣氛同07尾仲差一截~淨睇成交都知差一個double啦....
    即使跌都只係調整~

    回覆刪除
  7. 先生引用07年的例子真的太沒說服力了..

    07年和現在的經濟環境根本就完全不一樣..

    你攞07年爆破前的現象去和現在對比...

    未免離譜了點吧..

    回覆刪除
  8. 回應無名士, mantai : 我的意思係話, 現時的股市未去到07年第4季咁瘋狂, 所以長線投資未需要沽貨.

    回覆刪除
  9. 多謝先生分享你的想法。

    回覆刪除
  10. 先生,请问你点睇1919中国远洋,呢这股。
    现在才进场,会否追高。

    回覆刪除