星期六, 3月 08, 2008

人壽保險股的估值方法

見到網友無名士有以下的留言:

"請注意, 新加坡的投資公司, 即淡馬錫, 功能是為公幣搵投資出路, 為公幣進行資產增值.
至於金管局, 角色類似中央銀行, 負責監管金融機構及貨幣發行, 在新加坡, 具相同角色的機構為新加坡金融管理局.
即使98年香港政府入市買股票, 以及去年買港交所股份, 都是以政府的名義, 同金管局無關.
所以兩者不可以相提並論. 這是金融常識"

首先, 我多謝該網友的指教. 照我所知, 新加坡政府設立新加坡金融管理局、新加坡貨幣發行局和新加坡政府投資公司來執行金融監管、貨幣發行和管理外匯儲備的職能. 而從香港金管局的網頁睇到金管局有以下主要的職能:

1. 維持港元匯價穩定
2. 透過穩健投資策略,管理外匯基金(即香港的官方儲備)
3. 促進香港銀行體系穩健
4. 發展香港金融市場基礎設施,使貨幣暢順流通

換句話說, 香港金管局係做埋管理和投資外匯基金的工作, 其實, 一直以來, 都有學者提出, 香港應該成立類似新加坡政府投資公司的機構代替金管局去管理外匯基金.

以上只係筆者有限的金融知識, 有錯歡迎指正.


另外, 回應網友Kelvin K 有關評估中資金融股的合理價格. 首先講人壽保險股, 我會用以下的方程式去計人壽保險股的估值:

最新每股內含價值 + 一年新業務價值(每股) x 一個倍數 = 每股合理股價

呢個倍數係幾多先合理, 我認為可以用類似PEG的概念, 設立一個叫做NBMG (New business multiplier to Growth ratio). 即係話, 一間人壽保險公司的一年新業務價值增長越勁, 值得更高的倍數.

至於2628國壽值幾多倍, 因為手上只有2004至2006年 3年的數據, 似乎唔足夠去定呢個倍數.

從歷史的數據去睇, 以945為例, 從我手上的資料, 呢個倍數大約係14至17倍. 而2628大約係四十幾至五十幾倍. 註: 係指歷史數據, 唔係指945或2628值唔值呢個倍數.

最後回應無名士: 同意3968現價並非好平, 所以分段買入或者月供係可行的做法.

另外, 以後大家留言最好唔用Anonymous 的身份, 起碼都改個名.

台灣yahoo: http://tw.myblog.yahoo.com/mr-market/
新浪Sina: http://graham_choi2003.mysinablog.com/
香港yahoo: http://hk.myblog.yahoo.com/mr-market/

12 則留言:

  1. "請注意, 新加坡的投資公司, 即淡馬錫, 功能是為公幣搵投資出路, 為公幣進行資產增值."

    文中的"公幣", 應該是公帑吧 !
    是政府收納的財富,用放公眾的!
    :)

    另外,如果我想入一隻金融股, 現時最抵買的,會是5仔還是中人壽呢 ??

    謝謝 !

    回覆刪除
  2. 我有留意一些blooger,現在有不少像先生一像有經驗的投資者都認為現在很有不股票都值得長線買入 (如3968)。

    但我有一點擔心,想聽聽先生意見。巴菲特公開談到美國有可能出現衰退,從以往二十年的資料表示,新興市場股市大都跟隨美股上落,Decoupling 根本沒有証據,現在資金流動更快,Decoupling更加不成立,先生會否擔心美國影響中國,使盈利增長放慢而使 PEG 下跌?

    就算實質經濟影響不大,但我相信因資金流動,美股一定影響中資股,那麼這次調整會否需要很長時間 (兩至三年)?

    回覆刪除
  3. 多謝先生的回覆。

    另外,我覺得招行的管理層較交行好(從往績來看),但先生卻比較喜歡交行,原因何在(..HSBC?)。

    我現在頭痛甚樣對待高價買入的招行,繼續持有還是...,先生有何指教,甚樣handle在高價買入的優質股,呢個真係好大教訓。T_T

    回覆刪除
  4. 市場先生:

    我第二本同人一齊編寫嘅書剛出版啦,出書嘅歷程真係相當艱辛,相信你都有同感,由訂立主旨方向、資料搜集、用字詞彙、甚至附圖同照片都要一一關注,而醫療書籍嘅內容係必須要零錯誤同有根據,免得誤導讀者。
    出版書籍我並無收取分文,當回饋社會啦!
    我都好很期待你再出書呀!
    祝生活愉快、身體健康及輕鬆投資。

    書嘅封面copy唔到比你,有興趣可以click嚟睇吓!
    http://www.wanlibk.com/cgi-bin/isbn_pages.asp?txtIsbn=9621433932
    http://www.wanlibk.com/cgi-bin/isbn_pages.asp?txtIsbn=9789621437044

    回覆刪除
  5. 市場先生﹕

    想扯開問一問, 你對蒙牛既前景既睇法如何?大陸政府既行政手段對佢既影響似乎還有餘波,兩會後蒙牛似乎都唔會有明顯既升幅。先生覺得如何?中線可否看俏?又是否如保險和銀行股般較長線投資?

    回覆刪除
  6. 回應ee: 如果現價#5和#2628選其一, 而且假設我2隻都無貨, 我會選#5.

    回應Lennox : 我唔buy Decoupling 的講法, 不過我對目前手上持有的金融股完全唔擔心.

    回應Kelvin K : 招行和交行我都持有, 也是我月供的對象, 較喜歡3328的確因為匯豐. 至於如何處理持有高價買入的優質股, 我認為繼續持有, 再跌再買, 樂觀d面對.

    回應skm: 你係醫療從業人員?

    回應onelookcane : 我唔覺得蒙牛既前景有乜問題, 現時係整體市況低迷. 當然, 相對來講, 我係比較喜歡金融公司多過其他行業包括蒙牛.

    回覆刪除
  7. 係吖!入行啱啱二十年零兩日!

    回覆刪除
  8. 只想提出少少野

    新加坡的投資公司, 其實係有2間

    一個係新加坡政府投資公司, 英文簡稱GIC

    一個係大家耳熟能詳既淡馬鍚, Temasek

    2間都是新加坡政府直接擁有, 但係分別唔同既公司

    其實我都希望香港有一間類似淡馬鍚既投資公司, 與其要大家將「強迫金」交畀保險公司同我地投資, 作為將來既退休保障, 不如將呢一筆巨額資金成立一間屬於政府既投資機構, 為全港市民既將來投資

    回覆刪除
  9. des,

    I know GIC and Temasek are different as well.... but can you please provide a little more details on the differences between them?

    Mr. Market,

    If I need to buy 1 of the financial stocks, which one do you think is the best right now? 2318, 2628, 3968 or 3328?

    I'm currently buying 945 for $2000 monthly as well.

    回覆刪除
  10. 回應skm: 可是講係邊個專科嗎?

    回應des: 大家的 強迫金的確要好好管理

    回應dek: 2318, 2628, 3968, 3328 各有千秋, 我全部都喜歡, 增長潛力可能2318最好 .

    回覆刪除
  11. 呢排好多嘢要攪嘅:胸肺內科

    回覆刪除