星期二, 11月 27, 2007

珠海見聞 (2)

今次珠海之行我總共去了3間超市, 分別係拱北的萬佳百貨, 九州城的"一加一"超市, 唐家灣的"榮一"超市, 可以睇到國內液體奶市場幾乎俾國內品牌壟斷左, 尤其係蒙牛和伊利. 3間超市我都見到只有蒙牛和伊利有獨立的牛奶屋, 即係在超市某個顯眼的地方, 堆砌單一牌子的種種牛奶產品, 即使在集中所有牌子的牛奶貨櫃上, 蒙牛和伊利的產品都比其他牌子多. 伊利係08奧運的贊助商之一, 見到劉翔的廣告的確幾醒神. 有人擔心伊利拿到08奧運贊助商資格, 對蒙牛不利, 因而認為應該買伊利而唔好買蒙牛. 我的睇法係, 如果伊利掂, 蒙牛就唔掂, 或者蒙牛掂, 伊利就唔掂的話, 即係伊利食的飯係從蒙牛手中搶來的, 如果國內奶業係咁話, 咁就連伊利的股票都唔好買, 因為咁既行業係無"錢"途的. 有"錢"途的行業, 飯係從消費者而來的, 唔係從同業競爭對手中搶過來的, 有"錢"途的行業, 飯會越來越大碗. 正如, 如果花旗賺大錢, 咁美銀都唔會差得去邊, 相反, 如果花旗唔掂, 美銀也唔會太好, 呢d就係所謂的, "一榮俱榮", "一損俱損". 觀察完市場, 睇唔到有值得為蒙牛擔心的地方, 信心從來唔應該建築在"股價上升"之上, 所以會繼續越跌越買, 唔需要為蒙牛設立止蝕位. 下場當然係繼續虧損, 見下圖.

同樣地, 我對匯豐的信心, 也不是建築在股價表現之上, 今日匯豐曾經跌穿130蚊, 目前於倫敦股價下跌1.91%創52週低位, 不過無損我繼續持有匯豐以及繼續以股代息的興致. 我對匯豐的目標係擁有更多的股數, 和收取更多的股息, 現時睇唔到有跡象會偏離呢個目標. 繼續做一個輕輕鬆鬆的投資者.

今日無加碼食品飲品股, 因為佢地既股價今日無跌到, 唔跌就唔買, 繼續持有20%的現金.

4 則留言:

  1. 市場先生 (重寫)

    設想你為一蒸蒸日上生意的合夥人,其中一生意夥伴為市場先生。他熱誠帶神經質,每天都殷勤拜訪你,討論公司最新消息及經濟形勢,還習慣地開出公司股份賣出及買入價以作易手。他是個風趣的傢伙,跟他談一會打一輪牌是件樂事,但如你不搭理他也沒所謂,天天同樣重複探訪。

    大部份時間他開價合理,但有時候,市場先生只看到積極面,對生意前景感到非常樂觀,開出一個高得離譜的價格來收購你手中的股份﹔有時候他又被困難蒙住了眼睛,對前途灰心喪氣,願意用低得出奇的價格把他的股份賣給你。正常時你可以不理他或需要時可跟他公平交易,但於一個對自己生意及其價值有基本了解的生意人,何不利用市場先生偏離的價格以作買賣從中取利呢。但是作為一個保守投資者,應不會出清手頭股份及過度借貸買入。

    但要是你反過來變成他般,那就將你的優勢變成你的短處。好的價錢便是好的生意,應該大力買進﹔下跌的股價,則充滿咀咒,驗證了壞消息和生意的失敗。除價錢以外,其他基本面及價值判斷都是鏡花水月,因沒人會理會。結果當然是與市場共舞,陷入估價的博戲了,結果可知。

    舉例說,你的房子價格每天都在變,如果近幾個月來價格一直下跌,你會僅僅因此就賣掉你的住房?你當然不會!從某種意義上看,一項堅實的投資就如同你舒適的家一樣。假定租金優渥穩定,有閒錢應買多幢收租。

    回覆刪除
  2. 1175 福記食品都是不錯的食品股,先生有無留意一下? 現在差不多是 52 週低位

    回覆刪除
  3. 先生你好:
    近日匯豐跌至$130蚊,小弟想買入,不過手上現金不夠.而因為手上有建行,工行,同中信銀行,不知好不好將它們全賣幹轉買匯豐呢???除中信銀行外其它兩隻都是賺緊錢的.希望先生給一些意見.

    回覆刪除
  4. 1175 福記食品我都有留意, 有機會會買入.
    回應Bear : 投資係個人決定, 我只能夠講如果我手上無匯豐, 而手上的中資銀行又有錢賺, 我會轉一部分中資銀行去匯豐.

    回覆刪除