星期四, 8月 30, 2007

心理質素比選股能力更重要

你唔需要有出色的選股能力, 都可以知道市場上那些股票是優質股, 和為何他們是優質股的原因, 因為市面上有不少股票分析高手為你提供優質股的名單和理據, 例如, 你只要睇林森池的大作, 就知道2628中國人壽和941中國移動係值得投資的優質股. 但面對大跌市, 夠唔夠膽買, 或者夠唔夠繼續持有, 呢樣就投資專家都幫唔到你. 我有些朋友, 如果最近叫佢買股票, 佢通常會問, "會唔會再跌? 個市跌到底未?". 我認為佢地問錯問題, 買股票之前要問的問題應該係"點解呢間公司好? 就算呢間公司好, 但呢個價錢值唔值得買?". 大家要明白, 買股票賺錢唔需要買完即升, 即使買完之後股價即刻下跌, 唔會影響你最終賺錢的結果. 因為買股票最終會唔會賺錢係睇你買什麼股, 以什麼價錢買. 從我自己多年的實戰經驗得到的引證, 買股票要賺錢, 心理質素比選股能力更重要. 我在今個週末重溫過去2星期報紙財經版的頭版大標題和內容如下.

8月16日: 全球冧市越掟越驚, 恆指潟631點
8月17日: 全球股民大逃亡, 恆指挫703點, 考驗牛熊線, 基金經理, 學者和分析員對後市不表樂觀, 相信今次危機過後, 療傷過程會超過半年
8月21日: 港股飆1200點, 9年半最勁
8月22日: 港股升完千點, 回吐888點, 散戶應靠邊站
8 月23日: 全球升市, 港股漲617點
8月24日:港股升620點, 差600點創新高

如果大家留意報紙上的股票專家的投資意見, 通常會見到"市升睇升, 市跌睇跌"的意見, 參考價值其實唔高.


8月30日刊於《資本壹週》Capital Money 093, P.64 〈BLOG爆股壇〉

10 則留言:

  1. 市場先生: 上年六月, 建設銀行同中國銀行都係大概3.4左右徘徊, 今日中行收3.88, 建行已經去到6.27, 你覺得建行有D乜野優點勝過中行呢? 謝謝

    回覆刪除
  2. 市場先生

    謝謝你答了第一個關於回報的問題,你說組合中的成本有相當部分係投機賺番來,真正的成本係低好多,建議你在未來組合中反映出來,讓我們讀者知道你的投資理論能切實反映在你的回報上。

    另外,好像你漏答了第二條問題(如下),期待回覆!

    (2) 匯豐作長線投資合理,但你知道匯豐和Citigroup積弱多時,短線幾時才升無人能知,用來投機有點怪,你喜歡逆市而行,為什麼反而沒有在8月17日大跌時買入中資股作投機?

    回覆刪除
  3. 先生,

    請教你對平保的意見. 我是和你一樣, 第一次是在 $12 左右買入, 中間亦有買賣, 但大部份仍持有至今. 佔我組合資產 50% 左右. 現在己升至 $80, 當然不會再買入, 但是否應減持? 還是按兵不動?

    我的買股的 target 是十多廿年後用來退休的, 超長線. 但現在離目標還很遠, 所以在想應否用低買高賣來增加 return. 但又驚賣完買唔番, 好矛盾.

    請指教.

    thx
    m30+

    回覆刪除
  4. 市場先生,
    你講得0岩呀,你話"唔需要有出色的選股能力", 係呀,我對股票的認識好表面,不懂計PE,只是憑睇你地的意見作參者的.
    Tks for your sharing.

    回覆刪除
  5. Hi Mr Market,
    don't know what's wrong with the comment function here....can't leave message on yr previous post...but anyway,gald to know yr blog will be back here! cu

    回覆刪除
  6. To kanas112: 939起碼有一樣野比3988優勝, 就係ROE較高.

    回覆刪除
  7. To investor: 8月17日的大跌市, 我主力係補回2318.

    回覆刪除
  8. To M30+: 如果你擔心買唔番, 按兵不動都ok.

    回覆刪除
  9. 我係62.4 買左...2318...

    但係...係 78.4 放左 2318...

    我宜家好後灰呀....>.<....

    回覆刪除
  10. 最近在樹洞香港看了不少心理學文章。希望能運用心理學好好投資!

    回覆刪除