星期四, 1月 03, 2008

中國人壽長短棍的疑問

之前林sir(林森池)在香港電台講到中國人壽的長短棍, 聽完以及睇完隨笈兄記錄的重點之後, 我對林sir所講有些保留和疑問.

以下引述隨笈兄的記錄:

----------------------------------------------------------------------------------
http://hk.myblog.yahoo.com/Chui-Cup/article?mid=2994

1. 中國人壽十大股票投資 95% 放在長棍。因為假如放入損益賬,市價波動會令盈利波動好大。例如有一千億股票投資,10%的波動係講緊 100億咁緊要。放入 capital reserve,市價波動只影響儲備數量。
2. Capital reserve 上升,會令淨值資產上升,內涵價值 (EV)也會上升。
3. 發行新股、派息後盈利滾存、長棍投資升值都會令 capital reserve上升,從而令淨值資產上升。
4. EV 會包含埋新舊保單的估值。
5. 股價的波動,例如 1000 億投資,10% 波動是 100 億,相對內涵價值 2000 億來講,只是小數目。
6. 假如中國人壽盈利唔夠,長棍可以變短棍買賣增加盈利。中國人壽亦可做 sell and buy back,賣了的盈利入賬,再買入的成本可以計入下一年。買貴的那一手股票會入 capital reserve,假如股價跌了,只需資產減值,而不用入損益賬。

------------------------------------------------------------------------

林sir所講的長棍, 即係指可供出售金融資產(available for sale), mark to market 的升值不會計入損益表, 只會計入資產負債表的capital reserve. 而短棍係指交易性金融資產(hold for trading), 升值會直接計入損益表, 影響盈利.

我對林sir所講的將長棍變短棍sell 出, 釋放出隱藏的利潤, 然後 馬上buy back又將佢加入長棍, 我對呢種做法的可行性有保留.

因為長短棍的分類有嚴謹的程序和條件.可供出售金融資產應該係長線投資, 如果你將部分可供出售金融資產賣出穫利, 然後馬上買回, 咁會有2個問題產生, 第一, 你好難再說服auditor 之前歸類為可供出售金融資產真係長線投資, 唔單止馬上買回的那一批證券難以再被歸類為可供出售金融資產, 連其他未賣的可供出售金融資產極有可能要被重新評審, 是否仍然合適被歸類為可供出售金融資產.

總結, 一旦沽出部分長棍再買回, 新買的難以再被歸類為長棍, 現有未沽出的長棍亦會被質疑, 長棍的定類是否仍然合適.

4 則留言:

  1. What really important, in fact, is the management's intension when acquire the investment. The investment vehicle itself is not really an issue. Also, i believe 2628 has huge bargining power to force auditors to accept this "intension".

    Of course, what 林sir mentioned is "what could happen" and i believe 2628 Management rarely manuipulate the profit in such way (would PRC government allow?)

    回覆刪除
  2. 回應Big 4 Auditor : 我都明白做Auditor 的難處 ^_^

    回覆刪除
  3. 乜市場先生有兩個地盤的...我係Terence,響yahoo果個留左言,多多指教!

    回覆刪除
  4. 我覺得林森池的睇法是有可能發生.進退有道.
    美國Enron 條數咪仲科幻.係美國呢個有良好制度同法治既地區都會發生

    回覆刪除